Fri frakt (hemleverans 149 kr) Öppet köp i 14 dagar

koordinator - kundservice

Vill du arbeta på ett av Sveriges snabbast växande bolag inom möbler och heminredning på nätet? Brinner du för kundservice och att hjälpa människor? Älskar du möbler och heminredning? Samtidigt som du gillar att jobba administrativt? Då kanske du är Sleepos nya koordinator och kundservicestjärna och borde ansöka idag!

Sleepo söker koordinator till sitt kundserviceteam

Serviceinriktad och strukturerad koordinator / kundservicemedarbetare till vårt kundserviceteam

  • Kommun: Stockholm
  • Omfattning: Heltid
  • Varaktighet: Tillsvidare
  • Anställningsform: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning

Kvalifikationer

Arbetslivserfarenhet
Meriterande

  • Kundservicemedarbetare / Koordinator - 1-2 års erfarenhet

Språk
Meriterande

  • Finska och/eller tyska

Om jobbet

Vill du arbeta på ett av Sveriges snabbast växande bolag inom möbler och heminredning på nätet? Brinner du för kundservice och att hjälpa människor? Älskar du möbler och heminredning? Samtidigt som du gillar att jobba administrativt? Då kanske du är Sleepos nya koordinator och kundservicestjärna och borde ansöka idag!

Nu söker vi en serviceinriktad administratör till vårt kundserviceteam som både kommer att hantera varuflödet från beställning till leverans samtidigt som du kommer att hjälpa våra kunder med alla typer av frågor, både innan och efter beställning.

Om Sleepo

Sleepo är ett snabbväxande e-handelsbolag som säljer möbler och heminredning på nätet i Sverige, Norge och Finland med ambition att fortsätta växa på nya marknader. Vi är ett passionerat och ambitiöst företag som erbjuder kunder en förstklassig shopping-upplevelse för möbler och heminredning. Sleepo erbjuder ett brett och kurerat sortiment från välkända varumärken och till ett konkurrenskraftigt kunderbjudande som fri frakt och öppet köp.

Om tjänsten

Rollen innebär att du jobbar lika delar som kundservicemedarbetare och koordinator. Den administrativa delen består av att sköta vårt dagliga orderflöde där du har dialog med våra speditörer och leverantörer för att sy ihop orderflödet, hantera orderläggning, uppföljning av beställningar samt hantera avvikelser. Sedan jobbar du även med att dagligen besvara kundfrågor via telefon och mail. Du hjälper våra kunder med frågor som kan uppstå både innan, under och efter beställning. Utöver det så arbetar du med försäljning via telefon, mail och tar emot kunder i vårt showroom.

Vi erbjuder dig en roll med varierande dagar där du både får utlopp för din strukturerade och ordningsamma sida samtidigt som du får kombinera det med din passion för service.

Vi söker dig som

Har erfarenhet av kundservice via telefon och mail och har en utmärkt fingertoppskänsla för kundbemötande samtidigt som du tycker det är roligt att jobba med det administrativa bakom.

Du är noggrann, stresstålig och brinner för service. Du bör vara bra på att se detaljer, ha ett stort intresse för ordning och reda och gilla att ha många bollar i luften. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och är bekväm med att ha telefonen som arbetsredskap. Du ska också tycka att det är roligt med kundmöten då vi har ett showroom där vi tar emot kunder.

En del utav arbetet kräver avvikelsehantering där du som individ behöver vara beslutsam, kund- och lösningsorienterad. Du ska också ha förmågan att leverera utmärkt kundservice i alla situationer och vara problemlösaren när felaktigheter uppstår.

Som person brinner du för service och trivs i en roll där de sociala kontakterna är många. Du är självständig, trygg och älskar att hjälpa andra. Självklart är du punktlig och pålitlig och känner stort ansvar för dina uppgifter och ser till att genomföra dem i tid och på ett tillfredsställande sätt. Vidare innefattar rollen varierande arbetsuppgifter i ett högt tempo vilket kräver att du är flexibel och noggrann så att information inte faller mellan stolarna. Slutligen kommer du att arbeta tätt tillsammans med dina kollegor vilket kräver att du har en god samarbetsförmåga.

Vad vi erbjuder

Vi erbjuder dig en plats i ett passionerat och växande företag med modernt kontor i centrala Stockholm. Arbetsplatsen är väldigt familjär med en platt organisation med högt i tak.

Tjänsten avser heltid och är en tillsvidareanställning med start omgående.

Är du vår nya kollega?

Då ska du ansöka genom att maila ditt CV och personligt brev till join@sleepo.se, så kontaktar vi dig omgående. 

Har du några frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Eila Söderman, Head of Customer Experience på eila@sleepo.se.

Arbetsplats & kultur

På Sleepo bygger vår kultur på prestigelöshet, nyfikenhet och framåtanda. Alla är lika viktiga hos oss och vi eftersträvar att växa som ett team. För att nå detta ger våra medarbetare möjlighet att själva forma sin roll och sin arbetssituation.

Förutom att vi har roligt tillsammans under arbetstiden, så ser vi till att komma ut på gemensamma aktiviteter och därmed växa tillsammans. Vi är stolta över vår företagskultur och strävar efter att göra den ännu bättre!

Kontakt

Du söker tjänsten genom att maila ditt CV och personligt brev till , så kontaktar vi dig omgående.

Har du några frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Eila Söderman, Head of Customer Experience på .

Telefon
08-20 87 70

Om Sleepo

Sleepo är en av Sveriges ledande återförsäljare av möbler och heminredning på nätet. Vi erbjuder våra kunder en förstklassig shoppingupplevelse med ett konkurrenskraftigt kunderbjudande och ett väl utvalt sortiment. Bolaget har vuxit snabbt och erbjuder idag över 14 000 produkter fördelat över 80 varumärken kombinerat med bolagets egna sortiment. Idag har Sleepo cirka 70 olika produktkategorier inom möbler och heminredning, och sortimentet växer kontinuerligt.

Alltid på Sleepo!

Fri frakt (hemleverans 149 kr)
Sleepo erbjuder fri frakt (hemleverans 149 kr)
Öppet köp i 14 dagar
Sleepo erbjuder öppet köp i 14 dagar
;