Fri frakt (hemleverans 149 kr) Öppet köp i 14 dagar

RETUR

OMBUD                                   HEMLEVERANS

 

Retur via ombud

 

  • Returkostnad: 49 kr

  • Öppet köp: 14 dagar

  • Returetikett: I paketet

  • Återbetalning: Inom 14 dagar

  • Spåra retursändning här 

 

En retur via ombud gör du enkelt genom att klistra på den medföljande returetiketten på paketet och därefter lämnar du in paketet till valfritt DHL ombud. Ingen returetikett i paketet? När du lämnat in returen till ombudet så tar det oss ungefär 14 dagar att hantera returen och ordna med en återbetalning. Hur din återbetalning sker beror lite på vilket betalsätt du valt. Vill du spåra din retur på vägen tillbaka till oss så kan du enkelt göra det genom att skriva in sändningsnumret som du fått på ditt inlämningskvitto här. Inlämningskvittot får du oftast på en liten lapp i handen, men i vissa fall får du det på mailen.

Är du osäker på hur det går med din retur så finns vi alltid tillgängliga på mail, chatt och telefon.

 

Jag fick inte med någon returetikett i paketet

Om du inte fått med en returetikett i paketet så kontaktar du oss enklast på info@sleepo.se så skickar vi dig en returetikett! :) Du skriver sedan ut etiketten och tejpar fast den på paketet och lämnar in returen till valfritt DHL ombud. Har du ingen skrivare så kan vi posta den till dig, det är bara att du skriver med det i mailet. Tycker du det är smidigare så når du oss även på chatt eller telefon.

 

Retur via hemleverans

 

  • Returkostnad: 99 kr

  • Öppet köp: 14 dagar

  • Returetikett: Via info@sleepo.se

  • Återbetalning: Inom 14 dagar

  • Spåra retursändning här

 

Retur på en beställning som du fått hemlevererad gör du enkelt genom att maila oss på info@sleepo.se och meddelar vilka produkter du vill skicka tillbaka! Vi återkommer då per mail med returetikett/etiketter som du skriver ut och klistrar fast på paketet/paketen. Jag har ingen möjlighet att skriva ut etiketterna själv? I mailet så får du även en PDF som är döpt till kvittens där alla instruktioner för hur du går tillväga för att boka en returupphämtning finns. På kvittensen så hittar du ditt sändningsnummer för returbokningen samt ett telefonnummer till DHL (0771-345 345). När du packat ihop din beställning och satt fast returetiketen/etiketterna så ringer du DHL och uppger ditt sändningsnummer, då hjälper dem dig att boka in en dag för returupphämtningen. Kvittensen ska även den skrivas ut så att du kan be chauffören signera den vid upphämtningen. Den underskriva kvittensen behåller ni sedan som ert inlämningskvitto, det blir då ert bevis på att DHL hämtat upp returen. Vill du spåra din retur på vägen tillbaka till oss så kan du enkelt göra det genom att skriva in sändningsnumret som du hittar på kvittensen här.

Är du osäker på hur det går med din retur så finns vi alltid tillgängliga på mail, chatt och telefon.

Tänk på att du har öppet köp i 14 dagar och att du bokar in en tid för upphämtning av returen inom den tiden.

Viktigt att tänka på vid retur är att du ansvarar själv för att varan är tillräckligt väl emballerad för att kunna returneras utan att bli skadad eller smutsig under transporten. Produkten ska returneras i sin originalförpackning och om produkten ej är i originalskick debiteras du för värdeminskningen, detta gäller även om det finns ett originalemballage som hör till produkten.

 

Jag har ingen möjlighet att skriva ut etiketterna själv

Ingen fara! Skriv då bara med det i ditt mail så kommer vi att skriva ut dem åt dig och posta etiketten/etiketterna samt kvittensen.

 

Betalsätt

Faktura

Har du har valt att betala via faktura så kan det vara så att den snart förfaller, då går det jättebra att antingen betala den eller så kan du välja att pausa den kostnadsfritt hos Svea i upp till 14 dagar.

Vill du pausa din faktura så gör du det enklast via Sveas app eller om du loggar in på deras hemsida. Där väljer du ”rapportera retur” så kommer förfallodatumet skjutas upp.

Har du inte betalat din faktura så kommer du att få en kreditnota av Svea så snart vi hanterat din retur med ett minus belopp, då drar du bara av det beloppet och betalar resterande belopp på original faktura, vilket är din fraktkostnad och returavgift.

Har du redan betalat din faktura så kommer du att få ett mail av Svea med instruktioner för hur du går vidare med återbetalningen.

Vid ytterligare frågor om din återbetalning hänvisar vi till Svea på telefonnummer 08-514 931 13 eller swp@sveaekonomi.se som hjälper dig vidare.

Kortbetalning

Har du valt att betala direkt vid köptillfället med kort så kommer du att få en återbetalning till samma kort som du betalade ifrån så snart vi hanterat din retur. En återbetalning kan ta mellan 2-5 bankdagar att genomföra.

Vid ytterligare frågor om din återbetalning hänvisar vi till Svea på telefonnummer 08-514 931 13 eller swp@sveaekonomi.se som hjälper dig vidare.

Swish

Har du valt att betala med swish så får du en swish tillbaka så snart vi hanterat din retur.

Vid ytterligare frågor om din återbetalning hänvisar vi till Svea på telefonnummer 08-514 931 13 eller swp@sveaekonomi.se som hjälper dig vidare.

Delbetalning

Har du valt delbetalning så uppdateras din slutsumma så snart vi hanterat din retur.

Har du redan betalat hela summan på din delbetalning så kommer du att få ett mail av Svea med instruktioner för hur du går vidare med återbetalningen.

Vid ytterligare frågor om din återbetalning hänvisar vi till Svea på telefonnummer 08-514 931 13 eller swp@sveaekonomi.se som hjälper dig vidare.

Direktbankbetalning

Har du valt att betala direkt med Trustly så kommer du att få en återbetalning så snart vi hanterat din retur. En återbetalning tar vanligtvis mellan 2-5 bankdagar, i undantagsfall kan den ibland ta upp emot 14 dagar att genomföra. I vissa fall kan det vara så att du behöver gå tillbaka till datumet när själva köpet gjordes för att se både transaktionen och återbetalningen.

Vid ytterligare frågor om din återbetalning hänvisar vi till Svea på telefonnummer 08-514 931 13 eller swp@sveaekonomi.se som hjälper dig vidare.

Konto

Har du valt konto som betalmetod så uppdateras din slutsumma så snart vi hanterat din retur.
Har du redan betalat hela summan på din delbetalning så kommer du att få ett mail av Svea med instruktioner för hur du går vidare med återbetalningen.

Vid ytterligare frågor om din återbetalning hänvisar vi till Svea på telefonnummer 08-514 931 13 eller swp@sveaekonomi.se som hjälper dig vidare.

Alltid på Sleepo!

Fri frakt (hemleverans 149 kr)
Sleepo erbjuder fri frakt (hemleverans 149 kr)
Öppet köp i 14 dagar
Sleepo erbjuder öppet köp i 14 dagar
;