Vad tråkigt att höra! Maila oss följande på info@sleepo.se
Hanteringstid: 2-4 dagar
Vad tråkigt att höra att din produkt kommit fram defekt! Det ska vi självklart hjälpa till med. För att vi snabbt och smidigt ska kunna hjälpa dig vidare med reklamationen önskar vi att du mailar in underlag till oss på info@sleepo.se.
Det vi behöver för att kunna hantera din reklamation är först och främst ditt ordernummer, det hittar du på din orderbekräftelse som du fick mailad till dig vid beställningstillfället.
Sedan behöver vi en beskrivning av hur problematiken uppstod, var det ursprungligt från start? Har det hänt under montering eller efter användning? Beskriv gärna så utförligt som möjligt så blir det lättare för oss att snabbt hantera ditt ärende.
Vi behöver även bilder på hela produkten samt bilder på defekten/defekterna eller en film om det bättre kan visa problematiken, ibland kan det vara svårt att fånga på bild. De flesta av våra produkter har en ID-etikett som vi också vill ha en bild på, den sitter oftast på undersidan av produkten, till exempel under stolsitsen, under bordsskivan eller under lampfoten. Ibland kan den även sitta på baksidan av produkten om det till exempel är en byrå eller skänk. Vissa produkter hart ingen id-etikett, så hittar du inte den så kan du fortfarande skicka in din reklamation till oss.
Om det var så att defekten fanns på produkten från start, det vill säga att den fanns där när du packade upp din beställning så vill vi även ha bilder på emballagets alla sidor, bilder på inneremballaget och bilder på emballaget där skadan på produkten finns om du kan hitta vart på emballaget det är.
Så snart du mailat in all information enligt ovan så kommer vi att hantera ditt reklamationsärende. Vi kommer att bekräfta reklamationen inom 24 timmar och sedan återkommer vi allt som oftast med en lösning inom 2-4 dagar.
När vi löser en reklamation så kommer vi alltid i första hand erbjuda en lösning där vi avhjälper problematiken. I de fall det är möjligt så ersätter vi med reservdelar, alternativt om vi kommer överens om ett prisavdrag för defekten/defekterna. Skulle det vara så att produkten är obrukbar så byter vi självklart ut den. Om det är så att du redan vet hur du föredrar att vi löser reklamationen så får du gärna skriva med det i ditt mail så kan vi alltid ha det i åtanke under hanteringen och göra vårt bästa för att kunna erbjuda dig den önskade lösningen.
Har du valt att betala med faktura och den snart förfaller så går det såklart bra att betala den, det är ingenting som påverkar utfallet av reklamationen. Om du vill så kan du också välja att pausa den kostnadsfritt hos Svea i upp till 14 dagar. Det gör du enklast via Sveas app eller om du loggar in på deras hemsida. Där väljer du ”rapportera retur” så kommer förfallodatumet skjutas upp. Vill du ha hjälp med detta så hänvisar vi till Svea på telefonnummer 08-514 931 13 eller swp@sveaekonomi.se som hjälper dig vidare.
Har du fler frågor eller funderingar gällande hur du skickat in en reklamation till oss så tveka inte att höra av dig till oss! Du når oss både på mail, chatt och telefon.
Vad tråkigt att höra! Maila oss följande på info@sleepo.se
Hanteringstid: 2-4 dagar
Vad tråkigt att höra att det uppstått problem med din produkt! Det ska vi självklart hjälpa till med. För att vi snabbt och smidigt ska kunna hjälpa dig vidare med reklamationen önskar vi att du mailar in underlag till oss på info@sleepo.se.
Det vi behöver för att kunna hantera din reklamation är först och främst ditt ordernummer, det hittar du på din orderbekräftelse som du fick mailad till dig vid beställningstillfället.
Sedan behöver vi en beskrivning av hur problematiken uppstod. Beskriv gärna så utförligt som möjligt så blir det lättare för oss att snabbt hantera ditt ärende. Vad utsattes produkten för när defekten uppstod? Har problematiken uppstått över tid eller uppstod det plötsligt?
Vi behöver även bilder på hela produkten samt bilder på defekten/defekterna eller en film om det bättre kan visa problematiken, ibland kan det vara svårt att fånga på bild. De flesta av våra produkter har en ID-etikett som vi också vill ha en bild på, den sitter oftast på undersidan av produkten, till exempel under stolsitsen, under bordsskivan eller under lampfoten. Ibland kan den även sitta på baksidan av produkten om det till exempel är en byrå eller skänk. Vissa produkter hart ingen id-etikett, så hittar du inte den så kan du fortfarande skicka in din reklamation till oss.
Så snart du mailat in all information enligt ovan så kommer vi att hantera ditt reklamationsärende. Vi kommer att bekräfta reklamationen inom 24 timmar och sedan återkommer vi allt som oftast med en lösning inom 2-4 dagar.
När vi löser en reklamation så kommer vi alltid i första hand erbjuda en lösning där vi avhjälper problematiken. I de fall det är möjligt så ersätter vi med reservdelar, alternativt om vi kommer överens om ett prisavdrag för defekten/defekterna. Skulle det vara så att produkten är obrukbar så byter vi självklart ut den. Om det är så att du redan vet hur du föredrar att vi löser reklamationen så får du gärna skriva med det i ditt mail så kan vi alltid ha det i åtanke under hanteringen och göra vårt bästa för att kunna erbjuda dig den önskade lösningen.
Har du fler frågor eller funderingar gällande hur du skickat in en reklamation till oss så tveka inte att höra av dig till oss! Du når oss både på mail, chatt och telefon.
Vad tråkigt att höra! Maila oss följande på info@sleepo.se
Viktigt att mailet inkommer till oss inom tre dagar från mottagandet av den skadade leveransen.
Hanteringstid: 2-4 dagar
Vad tråkigt att din beställning kommit fram skadad! Det ska vi självklart hjälpa till med. För att vi snabbt och smidigt ska kunna hjälpa dig vidare med detta önskar vi att du mailar in underlag till oss på info@sleepo.se inom tre dagar från det att du mottagit den skadade leveransen.
Det vi behöver för att kunna hantera din reklamation är först och främst ditt ordernummer, det hittar du på din orderbekräftelse som du fick mailad till dig vid beställningstillfället.
Sedan behöver vi en tydlig beskrivning av hur skadan uppstod. Här vill vi att du beskriver hur leveransen gick till. Fanns skadan på paketet/paketen redan när chauffören kom med leveransen? Uppstod skadan när chauffören hanterade paketet/paketen? Noterade du på kvittensen som du signerade att det fanns skador på emballaget innan du tog emot leveransen? Om inte, varför? Beskriv gärna så utförligt som möjligt så blir det lättare för oss att snabbt hantera ditt ärende.
Sedan behöver vi bilder på emballaget, här vill vi ha på emballagets alla sidor, samt om möjligt när bilder på det skadade stället. Vi vill även ha bilder på eventuellt inneremballage. Sedan vill vi ha bilder på hela produkten samt bilder på defekten/defekterna eller en film om det bättre kan visa problematiken, ibland kan det vara svårt att fånga på bild.
Så snart du mailat in all information enligt ovan så kommer vi att hantera ditt ärende. Vi kommer att återkomma med en bekräftelse på att vi börjar hantera ditt ärende redan inom 24 timmar och sedan återkommer vi allt som oftast med en lösning inom 2-4 dagar.
När vi löser ett ärende där du mottagit en skadad leverans så kommer vi alltid i första hand erbjuda en lösning där vi avhjälper problematiken. I de fall det är möjligt så ersätter vi med reservdelar, alternativt om vi kommer överens om ett prisavdrag för defekten/defekterna. Skulle det vara så att produkten är obrukbar så byter vi självklart ut den. Om det är så att du redan vet hur du föredrar att vi löser ditt ärende så får du gärna skriva med det i ditt mail så kan vi alltid ha det i åtanke under hanteringen och göra vårt bästa för att kunna erbjuda dig den önskade lösningen.
Har du fler frågor eller funderingar om hur du skickar in ett ärende till oss så tveka inte att höra av dig till oss! Du når oss både på mail, chatt och telefon.
Vad tråkigt att du behövt kontakta oss på grund av den problematik som uppstått med din beställning, vi beklagar detta. Toppen att du mailat in allt underlag som vi behöver! Det här ska vi självklart hitta en lösning på.
Vi kommer att bekräfta att vi tagit emot ditt mail inom 24 timmar och har sedan som mål att återkomma med en lösning till dig inom 2-4 dagar.
Har du missat att skicka med nödvändig information så går det utmärkt att komplettera med detta i efterhand, gärna om möjligt i samma mailtråd så blir det lättare för oss att hantera ärendet.
När vi löser en reklamation så kommer vi alltid i första hand erbjuda en lösning där vi avhjälper problematiken. I de fall där det är möjligt så ersätter vi med reservdelar, alternativt om vi kommer överens om ett prisavdrag för defekten/defekterna. Skulle det vara så att produkten är obrukbar så byter vi självklart ut den. Om det är så att du redan vet hur du föredrar att vi löser reklamationen så får du gärna komplettera med den informationen i mailslingan så kan vi alltid ha det i åtanke under hanteringen och göra vårt bästa för att kunna erbjuda dig den önskade lösningen.
Skulle det mot förmodan vara så att leveransadressen som är angiven på din orderbekräftelse inte längre stämmer så är det viktigt att informera oss om detta. Du får gärna komplettera med din nya adress eller telefonnummer i befintlig mailslinga.
Tänk på att det alltid är viktigt att spara emballaget fram tills att ditt ärende är löst om inte vi kommit överens om något annat.
Har vi redan kommit överens om en lösning för din reklamation?
Prisavdrag
Har vi kommit överens om prisavdrag så kommer återbetalningen att ske på samma sätt som du valt vid beställningstillfället. Hur går min återbetalning till?
Reservdel
Har vi kommit överens om en lösning där vi skickar en reservdel så ska du ha fått information om leveranstiden samt hur delen levereras till dig av oss på mail. Är det en hemleverans så kommer du att bli kontaktad av transportören för att boka in en leveranstid så snart delen skickats ut ifrån oss. Är det ett mindre paket som går till ombud så får du ett sms så snart den finns att hämta ut hos ombudet.
Ny produkt
Har vi kommit överens om en lösning där vi skickar en ny produkt så ska du ha fått information om leveranstiden samt hur den levereras till dig av oss på mail. Är det en hemleverans så kommer du att bli kontaktad av transportören för att boka in en leveranstid så snart delen skickats ut ifrån oss. Är det ett mindre paket som går till ombud så får du ett sms så snart den finns att hämta ut hos ombudet.
Har du fler frågor eller funderingar gällande ditt ärende så tveka inte att höra av dig till oss! Du når oss både på mail, chatt och telefon.
FAKTURA
Har du redan betalat din faktura så kommer du att få ett mail av Svea med instruktioner för hur du går vidare för att få din återbetalning.
Har du inte betalat din faktura så kommer du att få en kreditnota ifrån Svea inom 24 timmar från det att vi genomfört korrigeringen av din betalning. Kreditnotan är en ”faktura” med ett minus belopp, så snart du fått den så drar du bara av det beloppet från original fakturan och betalar in resterande belopp på original fakturan.
Vid ytterligare frågor om din återbetalning hänvisar vi till Svea på telefonnummer 08-514 931 13 eller swp@sveaekonomi.se som hjälper dig vidare.
KORTBETALNING
Har du valt att betala direkt med kort vid köptillfället så kommer du att få en återbetalning inom 2-5 bankdagar.
Vid ytterligare frågor om din återbetalning hänvisar vi till Svea på telefonnummer 08-514 931 13 eller swp@sveaekonomi.se som hjälper dig vidare.
SWISH
Har du valt att betala med swish så får du en swish tillbaka.
Vid ytterligare frågor om din återbetalning hänvisar vi till Svea på telefonnummer 08-514 931 13 eller swp@sveaekonomi.se som hjälper dig vidare.
DELBETALNING
Har du valt delbetalning så uppdateras din slutsumma, du kommer att kunna se det hos Svea via deras app eller genom att logga in på hemsidan 24 timmar efter att vi genomfört korrigeringen av din betalning.
Vid ytterligare frågor om din återbetalning hänvisar vi till Svea på telefonnummer 08-514 931 13 eller swp@sveaekonomi.se som hjälper dig vidare.
DIREKTBANKBETALNING
Har du valt att betala direkt vid köptillfället med Trustly så tar återbetalningen vanligtvis 2-5, i undantagsfall kan den ibland ta upp emot 14 dagar att genomföra. I vissa fall kan det vara så att du behöver gå tillbaka till datumet när själva köpet gjordes för att se både transaktionen och återbetalningen.
Vid ytterligare frågor om din återbetalning hänvisar vi till Svea på telefonnummer 08-514 931 13 eller swp@sveaekonomi.se som hjälper dig vidare.