När levereras min beställning?
Du hittar leveranstiden för din beställning i din orderbekräftelse. Vi försöker alltid att samleverera din order och det är då varan med längst leveranstid som avgör leveranstiden. Vissa avvikelser kan dock förekomma och i vissa fall kan varor levereras vid olika tillfällen om de levereras från olika lager.
Hur returnerar jag min vara?
På Sleepo erbjuder vi smidiga returer enligt följande:
Har du hämtat ut ditt paket på ett postombud så ligger det en returetikett i paketet. När din retur har kommit till oss återbetalar vi motsvarande belopp/justerar din faktura, exklusive returfraktkostnaden på 49kr. Eventuell fraktkostnad vid beställningstillfället återbetalas inte.
Har du fått hemleverans av din vara så mailar du kundservice på info@sleepo.se för en retursedel som vi skickar till dig. När din retur har kommit till oss återbetalar vi motsvarande belopp/justerar din faktura, exklusive returfraktkostnaden på 99kr. Eventuell fraktkostnad vid beställningstillfället återbetalas inte.
Ångerrätt och öppet köp gäller ej för företagskunder.
Hur fungerar det med öppet köp?
För beställningar som läggs under perioden 20/11-2024 - 23/12-2024 gäller förlängt öppetköp till och med den 31/1-2025.
Om du inte är nöjd med ditt köp har du öppet köp i 14 dagar. För att utöva din ångerrätt ska du returnera din beställning till oss inom 14 dagar med den retursedel som medföljer i ditt paket, alternativt kontakta oss på kundservice för att erhålla en returfraktsedel.
Om du inte vill använda ovan alternativ kan du använda den standardblankett för utövande av ångerrätt som Konsumentverket tagit fram (se www.konsumentverket.se)
Varorna måste vara i ursprungligt skick och packade i originalförpackning då de returneras till oss. Notera att originalförpackningen ej bör användas som ytterkartong i och med att produkten kan skadas och du kan få ett värdeminskningsavdrag. Mer information om öppet köp hittar du i våra köpvillkor.
Hur gör jag en reklamation?
För att smidigt och snabbt kunna hjälpa dig med att reklamera om du fått en trasig eller defekt vara önskar vi följande underlag av dig mailat till oss på info@sleepo.se.
Det här behöver vi:
-Ditt ordernummer (du finner detta i din orderbekräftelse
-En tydlig beskrivning av problemet
-Bilder som visar defekten/defekterna samt bilder på hela produkten
-En bild på ID-etiketten som vanligtvis sitter på undersidan av produkten
-Bilder på emballaget oavsett om det är helt eller skadat
Se mer info kring reklamationer beskrivet i våra köpvillkor.
Kan jag avbryta min order?
Ångra beställning som ej hanterats
Om du vill utnyttja din ångerrätt och avbryta en order som inte hunnits hanteras hos vårt lager så kontaktar du oss på kundservice så undersöker vi om vi hinner avbryta din order innan den skickas ut ifrån oss. Det är alltid bäst att kontakta oss per telefon i dessa lägen då vi behöver få informationen så snart som möjligt. Om din order dellevereras och du vill utnyttja ångerrätten på den del av din order som ännu inte hanterats av vår lagerpersonal kan du också avbryta den delen av ditt köp. Du kan också ta bort produkter från din order efter den lagts, förutsatt att hantering av dessa inte påbörjats. För att avbryta din order eller ta bort produkter från den, vänligen kontakta vår kundservice.
Ångra beställning efter leverans
Om du vill utnyttja din ångerrätt på en order efter lagerhantering har påbörjats, så måste du ta emot ordern för att sedan returnera den till oss på vanligt vis. Om du inte hämtar ut ordern kommer den behandlas som en icke uthämtad order enligt våra köpvillkor.
Giltighet
Avbeställning är ej giltig förrän du fått en bekräftelse från oss via e-post eller telefon.
Kan jag senarelägga min order?
Vi kan inte senarelägga beställningar som läggs under perioden 20/11-2024 - 4/12-2024.