Fri frakt till ombud (hemleverans 149 kr) Öppet köp t.o.m 31 januari 2025

Kundservice

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna.

Sleepo kundservice

Vår kundservice finns alltid tillgänglig om du vill ha information om våra produkter, befintlig order, leverans eller våra allmänna villkor. Våra medarbetare har bred erfarenhet och hjälper dig gärna med ditt köp.

Öppettider kundservice:

STÄNGT TORSDAG DEN 5/12 KL.12-17

Måndag - Fredag: 10.00 - 17.00 
Lunchstängt 12.00 -13.00
Helgfria vardagar

Telefon: 08-20 87 70, Mail:

Öppettider showroom:
Markvardsgatan 9 
11353 Stockholm

Måndag - Fredag: 10.00 - 18.00
Helgfria vardagar

Tack för att du handlar på Sleepo.se
/Sleepos kundservice


Frågor & svar

Nedan hittar du svar på de vanligaste frågorna

När levereras min beställning?

Du hittar leveranstiden för din beställning i din orderbekräftelse. Vi försöker alltid att samleverera din order och det är då varan med längst leveranstid som avgör leveranstiden. Vissa avvikelser kan dock förekomma och i vissa fall kan varor levereras vid olika tillfällen om de levereras från olika lager.

Hur returnerar jag min vara?

På Sleepo erbjuder vi smidiga returer enligt följande:

Har du hämtat ut ditt paket på ett postombud så ligger det en returetikett i paketet. När din retur har kommit till oss återbetalar vi motsvarande belopp/justerar din faktura, exklusive returfraktkostnaden på 49kr. Eventuell fraktkostnad vid beställningstillfället återbetalas inte.

Har du fått hemleverans av din vara så mailar du kundservice på  för en retursedel som vi skickar till dig. När din retur har kommit till oss återbetalar vi motsvarande belopp/justerar din faktura, exklusive returfraktkostnaden på 99kr. Eventuell fraktkostnad vid beställningstillfället återbetalas inte.

Ångerrätt och öppet köp gäller ej för företagskunder.

Hur fungerar det med öppet köp?

För beställningar som läggs under perioden 20/11-2024 - 23/12-2024 gäller förlängt öppetköp till och med den 31/1-2025.

Om du inte är nöjd med ditt köp har du öppet köp i 14 dagar. För att utöva din ångerrätt ska du returnera din beställning till oss inom 14 dagar med den retursedel som medföljer i ditt paket, alternativt kontakta oss på kundservice för att erhålla en returfraktsedel.

Om du inte vill använda ovan alternativ kan du använda den standardblankett för utövande av ångerrätt som Konsumentverket tagit fram (se www.konsumentverket.se)

Varorna måste vara i ursprungligt skick och packade i originalförpackning då de returneras till oss. Notera att originalförpackningen ej bör användas som ytterkartong i och med att produkten kan skadas och du kan få ett värdeminskningsavdrag. Mer information om öppet köp hittar du i våra köpvillkor.

Hur gör jag en reklamation?

För att smidigt och snabbt kunna hjälpa dig med att reklamera om du fått en trasig eller defekt vara önskar vi följande underlag av dig mailat till oss på info@sleepo.se.

Det här behöver vi:

-Ditt ordernummer (du finner detta i din orderbekräftelse
-En tydlig beskrivning av problemet
-Bilder som visar defekten/defekterna samt bilder på hela produkten
-En bild på ID-etiketten som vanligtvis sitter på undersidan av produkten
-Bilder på emballaget oavsett om det är helt eller skadat


Se mer info kring reklamationer beskrivet i våra köpvillkor.

Kan jag avbryta min order?

Ångra beställning som ej hanterats

Om du vill utnyttja din ångerrätt och avbryta en order som inte hunnits hanteras hos vårt lager så kontaktar du oss på kundservice så undersöker vi om vi hinner avbryta din order innan den skickas ut ifrån oss. Det är alltid bäst att kontakta oss per telefon i dessa lägen då vi behöver få informationen så snart som möjligt. Om din order dellevereras och du vill utnyttja ångerrätten på den del av din order som ännu inte hanterats av vår lagerpersonal kan du också avbryta den delen av ditt köp. Du kan också ta bort produkter från din order efter den lagts, förutsatt att hantering av dessa inte påbörjats. För att avbryta din order eller ta bort produkter från den, vänligen kontakta vår kundservice.

Ångra beställning efter leverans

Om du vill utnyttja din ångerrätt på en order efter lagerhantering har påbörjats, så måste du ta emot ordern för att sedan returnera den till oss på vanligt vis. Om du inte hämtar ut ordern kommer den behandlas som en icke uthämtad order enligt våra köpvillkor.

Giltighet

Avbeställning är ej giltig förrän du fått en bekräftelse från oss via e-post eller telefon.

Kan jag senarelägga min order?

Vi kan inte senarelägga beställningar som läggs under perioden 20/11-2024 - 4/12-2024.

Vad kostar leveransen?

Vi erbjuder fri frakt för alla mindre beställningar som kan skickas till ett ombud. För större paket som skickas med hemleverans så kostar det 149kr.

Vi erbjuder även möjligheter till extraval i vissa städer för att skräddarsy din leverans. När du skriver in ditt postnummer i kassan så kommer du få upp de tillgängliga leveransalternativen vi kan erbjuda för din beställning i just din stad.

Ombudspaket:
DHL Hempaket - Hemleverans till din dörr mellan kl. 17-22 på vardagar för 29kr

Hemleverans:
DHL Kvällsleverans - Hemleverans till din dörr mellan kl. 17-22 på vardagar för 499kr

LGT Hemleverans med inbärning - Leverans till anvisad plats i hemmet mellan kl. 08-17 på vardagar för 595kr (Observera att leveranstiden förlängs med några dagar.)

Varför har jag inte fått någon orderbekräftelse?

Efter beställning är lagd tar det endast några minuter innan du har din orderbekräftelse på din angivna mailadress. Skulle du inte fått någon ber vi dig att kontrollera om den dessvärre hamnat i din skräppost.

Om du inte fått någon ber vi dig vänligen att kontakta oss på info@sleepo.se eller 08-20 87 70 så hjälper vi till och skickar ut en ny.

Har ni ett showroom?

Ja vi har ett showroom på Markvardsgatan 9 i centrala Stockholm. Till vårt showroom tar du dig enklast med gröna linjen till Rådmansgatan, uppgång Stadsbiblioteket. I vårt showroom så har vi ett urval av våra produkter och här kan du se vad som finns att kika på.

Varmt välkommen!

Levererar ni utomlands?

För närvarande levererar vi till svenska, norska och finska adresser.

Sleepo Norge: https://www.sleepo.no/

Sleepo Finland: https://www.sleepo.fi/ 

Hur lägger jag en företagsorder?

När du kommer till kassan så skriver du in det postnumret som du vill ha beställningen levererad till och väljer leveransalternativ, därefter så väljer du i steg tre om du vill slutföra köpet som privatperson eller företag.

Jag önskar hjälp med inredning och stylingtips?

Vi är ett team med stor erfarenhet av inredning och styling och hjälper gärna till. Vänligen kontakta vår kundservice på info@sleepo.se med dina frågor och funderingar så kan vi sätta ihop ett förslag som vi skickar till dig.


 

#faq { height: 100%; min-height: 700px; }

Kontakta oss

Alltid på Sleepo!

Fri frakt till ombud (hemleverans 149 kr)
Sleepo erbjuder fri frakt (hemleverans 149 kr)
Öppet köp t.o.m 31 januari 2025
Öppet köp t.o.m 31 januari 2025
;