Baserat på storlek, vikt och antal paket som din order innehåller så väljs det automatiskt vilket leveranssätt som gäller för din beställning. För mindre paket visas alternativet för leverans till ombud där du kan välja vilket DHL-ombud du vill att ditt paket ska levereras till. För större beställningar visas alternativet hemleverans med DHL, och beroende på var du bor kan du även få upp andra alternativ, såsom inbärning eller kvällsleverans.
Vid leverans till ombud erbjuder vi fri frakt.
Så snart din beställning lämnar vårt lager så får du ett leveransmail ifrån oss med en trackinglänk där du kan spåra din order. Observera att det tar 24 timmar innan länken blir aktiv.
I varukorgen kan du välja det DHL-ombud som passar dig bäst baserat på ditt postnummer. Så snart beställningen lämnat vårt lager så kan du förvänta dig en avisering inom 1-3 vardagar, om din beställning innehåller en beställningsvara så ser du den estimerade leveranstiden för denna på din orderbekräftelse. När ditt paket kommer fram till ombudet blir du aviserad per SMS och kan hämta ut ditt paket med hjälp av den fyrsiffriga koden i SMSet tillsammans med giltig legitimation. Du kan också välja att legitimera dig med Bank-ID genom en länk i SMSet. Då får du en QR-kod som du visar upp för ombudet och behöver endast den för att hämta ut ditt paket.
Om du inte har fått ett SMS kan du använda länken som skickas i leveransmailet från oss så snart paketet lämnar vårt lager. Mailet har ämnesraden "Din beställning är på väg!" och när du klickar på länken hittar du det 10-siffriga sändningsnumret bredvid "Inrikes sändningsnummer", vilket du uppger hos ombudet tillsammans med giltig legitimation.
Paketet ligger kvar hos ombudet i 7 dagar. Hämtas inte paketet ut i tid returneras det till oss och en avgift på 250kr tillkommer för ej uthämtat paket.
Vill du läsa om hur du gör för att returnera din beställning så kan du göra det här.
Har du några fler frågor eller funderingar så är du alltid varmt välkommen att kontakta vår kundservice på chatt, mail eller telefon.
När du väljer alternativet hemleverans levereras beställningen fram till porten eller tomtgränsen till en kostnad av 149kr.
Så snart din beställning lämnar vårt lager så får du ett leveransmail ifrån oss med en trackinglänk där du kan spåra din order. Observera att det tar 24 timmar innan länken blir aktiv.
När beställningen anlänt till din närmsta DHL terminal får du en sms-avisering från DHL med en inbokad leveranstid och dag. Skulle det vara så att den inbokade leveransen inte passar så finns det en länk längre ner i smset där du kan byta tid och dag, du kan skjuta på leveransen upptill 4 dagar från första aviseringsdagen. Du kan även välja att hämta beställningen på DHL terminalen om det skulle passa bättre. Det är viktigt att du håller dig hemma inom hela det inbokade tidsintervallet då chauffören bara ringer strax dem kommer med leveransen.
När du tar emot leveransen så kommer du att få signera en leveranskvittens där du intygar att beställningen levererats i sin helhet. Det är vid signeringen som du godkänner både skicket på emballaget vid leverans och antal levererade kollin. Det är därför väldigt viktigt att gå igenom emballaget och kika efter eventuella skador och dubbelkolla så att det är rätt antal kollin levererade. Finns det skador på emballaget så behöver det noteras till chauffören innan du signerar kvittensen, detsamma gäller om det inte levererats rätt antal kollin, då behöver du dubbelkolla så att du signerar rätt antal kollin på kvittensen.
Om leveransen inte tas emot enligt bokningen returneras paketet till terminalen, och en avgift på 490 kr för ej mottagen leverans tillkommer.
Vill du läsa om hur du gör för att returnera din beställning så kan du göra det här.
Har du några fler frågor eller funderingar så är du alltid varmt välkommen att kontakta vår kundservice på chatt, mail eller telefon.
När du väljer alternativet kvällslevereras så levereras din beställning fram till porten eller tomtgränsen till en kostnad av 449kr.
Tidsintervallet för leverans är helgfria vardagar, måndag-fredag mellan klockan 17.00-22.00.
Så snart din beställning lämnar vårt lager så får du ett leveransmail ifrån oss med en trackinglänk där du kan spåra din order. Observera att det tar 24 timmar innan länken blir aktiv.
När beställningen anlänt till din närmsta DHL terminal så ringer dem dig för att boka in en tid och dag för leverans, i vissa fall så kan det hända att dem skickar en sms-avisering. Det är viktigt att du håller dig hemma inom hela det inbokade tidsintervallet då chauffören bara ringer strax dem kommer med leveransen.
När du tar emot leveransen så kommer du att få signera en leveranskvittens där du intygar att beställningen levererats i sin helhet. När du signerar kvittensen så godkänner du både skicket på emballaget samt antal levererade kollin. Det är därför väldigt viktigt att gå igenom emballaget och kika efter eventuella skador och dubbelkolla så att det är rätt antal kollin levererade. Finns det skador på emballaget så behöver det noteras till chauffören innan du signerar kvittensen, detsamma gäller om det inte levererats rätt antal kollin, då behöver du dubbelkolla så att du signerar rätt antal kollin på kvittensen.
Om leveransen inte tas emot enligt bokningen returneras paketet till terminalen, och en avgift på 490 kr för ej mottagen leverans tillkommer.
Observera att alternativet ”kvällsleverans” inte finns tillgängligt för alla postnummer. För att veta om vi erbjuder det till just dig så skriver du in ditt postnummer i vår checkout och ser därefter alla dina tillgängliga leveransalternativ.
Vill du läsa om hur du gör för att returnera din beställning så kan du göra det här.
Har du några fler frågor eller funderingar så är du alltid varmt välkommen att kontakta vår kundservice på chatt, mail eller telefon.
När du väljer alternativet kvällslevererans så levereras din beställning fram till porten eller tomtgränsen till en kostnad av 595kr.
Tidsintervallet för leverans är helgfria vardagar, måndag-fredag mellan klockan 8.00-17.00.
Så snart din beställning lämnar vårt lager så får du ett leveransmail ifrån oss med en trackinglänk där du kan spåra din order. Observera att det tar 24 timmar innan länken blir aktiv.
När beställningen anlänt till terminalen i din stad så ringer dem dig för att boka in en tid och dag för leverans. Det är viktigt att du håller dig hemma inom hela det inbokade tidsintervallet då chauffören bara ringer strax dem kommer med leveransen.
LGT Logistics sköter alla våra hemleveranser med inbärning, de kör med sina egna bilar i Tibro och Göteborg och sedan sammatbetar dem med transportörer som täcker resterande delar av Sverige. Future Mobility sköter våra hemleveranser med inbärning i Stockholms trakten, Budcom i Helsingborgs trakten, Flexit i utkanten av Göteborg och sedan Bring i resterande delar av Sverige.
När du tar emot leveransen så kommer du att få signera en leveranskvittens där du intygar att beställningen levererats i sin helhet. När du signerar kvittensen så godkänner du både skicket på emballaget samt antal levererade kollin. Det är därför väldigt viktigt att gå igenom emballaget och kika efter eventuella skador och dubbelkolla så att det är rätt antal kollin levererade. Finns det skador på emballaget så behöver det noteras till chauffören innan du signerar kvittensen, detsamma gäller om det inte levererats rätt antal kollin, då behöver du dubbelkolla så att du signerar rätt antal kollin på kvittensen.
Om leveransen inte tas emot enligt bokningen returneras paketet till terminalen, och en avgift på 490 kr för ej mottagen leverans tillkommer.
Observera att alternativet ”hemleverans med inbärning” inte finns tillgängligt för alla postnummer. För att veta om vi erbjuder det till just dig så skriver du in ditt postnummer i vår checkout och ser därefter alla tillgängliga leveransalternativ.
Vill du läsa om hur du gör för att returnera din beställning så kan du göra det här.
Har du några fler frågor eller funderingar så är du alltid varmt välkommen att kontakta vår kundservice på chatt, mail eller telefon.
Finns i lager. Skickas omgående
När en produkt finns i lager för omgående leverans så skickas den ifrån vårt lager nästkommande vardag. Sedan varierar leveranstiden något beroende på vilket leveranssätt du valt.
Ombud – 1-3 vardagar
Hemleverans – 2-5 vardagar
Kvällsleverans – 5-7 vardagar
Hemleverans med inbärning – 5-7 vardagar
Observera att vi i de flesta fall samlevererar produkter som skickas från samma lagerställe och det är då den produkten med lägst leveranstid som avgör leveranstiden för din beställning.
Avvikelser kan uppstå där produkter skickas ut från olika lagerställen, i de fallen så kommer du att få din beställning uppdelad i flera leveranser. Vill du veta vad som gäller just din order, kontakta gärna oss på kundservice! :)
Beställningsvaror
Leveranstiden för beställningsvaror anges i ett uppskattat intervall för hur lång tid det vanligtvis tar för oss att skicka ut dessa typer av produkter.
När du lägger en order på en beställningsvara hos oss så beställer vi in den från fabriken och så snart produkten kommit till vårt lager så skickar vi ut den vidare till dig. Den leveranstiden som anges under produkten på hemsidan, eller i din orderbekräftelse om du redan beställt är den ungefärliga leveranstiden för hur lång tid det vanligtvis tar för beställningen att komma till vårt lager och sedan vidare ut till dig. När det gäller beställningsvaror så är det tyvärr lite svårare att ge en helt korrekt leveranstid då det ibland kan uppstå förseningar på leveranserna till vårt lager.
Observera att vi i de flesta fall samlevererar produkter som skickas från samma lagerställe och det är då den produkten med lägst leveranstid som avgör leveranstiden för din beställning
Avvikelser kan uppstå där produkter skickas ut från olika lagerställen, i de fallen så kommer du att få din beställning uppdelad i flera leveranser. Vill du veta vad som gäller just din order, kontakta gärna oss på kundservice! :)
SAMLEVERANS
Vi vill alltid göra det så smidigt som möjligt för dig som kund, samtidigt som vi vill tänka på miljön, och försöker därför alltid att samlevera våra beställningar i den mån det går. Så länge dina produkter skickas ut från ett och samma lager så kommer dem att skickas tillsammans, det innebär att produkten med längst leveranstid bestämmer leveranstiden för hela din order.
Vill du ha leveransen uppdelad så kan du alltid lägga två beställningar, en på de produkter som ”finns i lager. Skickas omgående” och en beställning på de produkter som är beställningsvaror. Annars hjälper gärna vi på kundservice till med en delleverans av din order om du vill!:) Då är det bara att du kontaktar oss på mail, chatt eller telefon.
DELLEVERANS
I undantagsfall så sker det avvikelser vid leverans där vi automatiskt dellevererar din beställning. Det beror på att vi har vissa produkter i vårt sortiment som skickas från olika lagerställen, så om du väljer en produktmix från olika lagerställen så kommer din order automatiskt att delas upp i olika leveranser.
Vill du veta vad som gäller för just din order så finns vi på kundservice tillgängliga på mail, chatt och telefon där vi gärna hjälper till att svara på hur din order kommer att levereras.
FÖRSENING
Ibland uppstår det tyvärr förseningar. När en produkt blir försenad så uppdaterar vi dig per mail med en ny estimerad leveranstid för din beställning.
Vi kan hjälpa till att senarelägga leveransen av din order upp till en månad utifrån den estimerade leveranstiden. Den estimerade leveranstiden för den eller de produkter som du är intresserad av att beställa ser du på vår hemsida.
För att senarelägga din order behöver du ringa in till oss på 08-208770 innan beställningen genomförs. Du kan förbereda allt i varukorgen och ringa in till oss precis innan du klickar på knappen ”slutför köp”. Observera att du inte kan maila in denna information efter att du lagt din order. Då vi stävar efter att leverera ut din beställning så snabbt som möjligt så kan vi inte garantera att vi hinner göra några ändringar på en redan lagd order.
Vi samarbetar med DHL, Bring, LGT logistics, Future Mobility, Budcom och Flexit för att hantera våra leveranser. Vilket transportföretag som används beror på var i landet du bor, vilken leveransmetod du har valt samt vilken typ av vara du har beställt.
DHL sköter alla våra ombudsleveranser, våra vanliga hemleveranser utan tilläggstjänster samt våra kvällsleveranser.
LGT Logistics sköter alla våra hemleveranser med inbärning, de kör med sina egna bilar i Tibro och Göteborg och sedan sammatbetar dem med transportörer som täcker resterande delar av Sverige. Future Mobility sköter våra hemleveranser med inbärning i Stockholms trakten, Budcom i Helsingborgs trakten, Flexit i utkanten av Göteborg och sedan Bring i resterande delar av Sverige. Har du fler frågor om hur just din order kommer att levereras så är det bara att kontakta oss på kundservice!:)
För närvarande levererar vi till Sverige, Norge, Finland och Tyskland.
Om du vill så har vi delar av vårt sortiment tillgängligt för upphämtning på vårt lager i Sverige. Om du är intresserad av det alternativet kan du kontakta oss på info@sleepo.se med vilka produkter du är intresserad av, så kollar vi om de finns tillgängliga för upphämtning. Om produkterna finns tillgängliga kommer vi att skicka dig en förskottsfaktura. När du sedan betalat fakturan kommer vi att lägga din order och vårt lager kommer att förbereda den för upphämtning.
We only ship to addresses in Sweden, Norway, Finland and Germany at the moment.
If you would like, you can order some of our assortment for pickup at our warehouse in Sweden. If you are interested in that option, you can reach out to info@sleepo.se with which products you are interested in, and we will check if those products are available for pickup. If the products are available, we will send you a prepayment invoice. Once you’ve paid the invoice, we will place the order for you, and our warehouse will prepare it for pickup.