icon-bed-bedicon-bed-headboardicon-bed-legsicon-bed-matressicon-calendaricon-carticon-checkicon-closeicon-contacticon-customer-serviceicon-downicon-filter-option-2icon-filter-optionicon-removeicon-returnsicon-searchicon-shippingicon-storesicon-wishlist
  • Fri frakt
  • Fri retur
  • Öppet köp

Kundtjänst

Sleepo kundtjänst

Vår kundtjänst finns alltid tillgänglig om du vill ha information om våra produkter, befintlig order, leverans eller våra allmänna villkor. Våra medarbetare har bred erfarenhet och hjälper dig gärna med ditt köp.

Mail besvaras inom max 24h på vardagar, men oftast går det betydligt snabbare än så. Vi har även korta svarstider över telefon och chatt under våra öppettider.

Nedan hittar du svar på de 10 vanligaste frågorna

Får du inte svar på just din fråga så är du välkommen att ringa oss så hjälper vi dig.

När levereras min beställning?

Börja gärna med att kika i din orderbekräftelse. Där anger vi en beräknad leveranstid för din beställning. Har du beställt en vara som kommer med hemleverans så aviserar transportfirman dig när varan finns på en terminal i din stad. Du kommer då att få boka in en specifik dag för leverans. Har du beställt en vara som kommer till ett postombud så blir du aviserad via sms så snart ditt paket finns att hämtas ut.

Hur fungerar det med öppet köp?

På Sleepo har du 14 dagars ångerrätt med fri retur. För att få returnera din vara hos oss så ska den vara oanvänd, omonterad och komma tillbaka i oförändrat skick. Detta innebär att du försiktigt kan packa upp din vara och undersöka den för att se om produkten motsvarar dina förväntningar. Har du hämtat ut ditt paket på ett postombud så ligger det en förbetald returetikett i paketet. Har du fått hemleverans av din vara så kontaktar du kundtjänst för att boka in en kostnadsfri returupphämtning i ditt hem. Returen får som senast ske den 14:e dagen efter mottagandet.

Hur genomför jag ett byte?

På Sleepo så erbjuder vi inte byten. Vi uppmanar att man istället ska returnera sin vara och sedan enkelt lägger en ny beställning direkt på vår hemsida. Vi har alltid fri frakt och fri retur i hela Sverige.

Hur gör jag en reklamation?

Så tråkigt att din vara är defekt. För att vi snabbt och smidigt ska kunna hantera din reklamation så behöver vi följande underlag ifrån dig.

  • Ditt ordernummer (du finner detta i din orderbekräftelse)
  • En tydlig beskrivning av problemet
  • Bilder som visar defekten/defekterna

Reklamationen mailar du sedan in till info@sleepo.se
Observera att vi inte kan hjälpa dig med en reklamation över telefon.

Får jag ett kvitto på mitt köp?

Självklart får du ett kvitto när du beställer hos oss på Sleepo. Efter genomförd beställning så skickas det en orderbekräftelse på ditt köp till den e-postadress som du uppgett.

Kan jag senarelägga min order?

Önskar du senarelägga din order så behöver du kontakta kundtjänsten omgående efter genomförd beställning. Återkom med ditt ordernummer så hjälper vi dig.

Hur kommer jag enklast i kontakt med er?

Våra telefontider är vardagar mellan 09:00-16:00, med lunchstängt mellan 12:00 – 13:00. Vi besvarar mail mellan klockan 09:00 – 18:00. Vi försöker alltid att besvara alla mail så fort vi kan men absolut senast inom 24h.

När kommer min faktura?

Fakturan skickas ut till dig i samband med att vi skickar iväg din beställning från vårt lager. Observera att fakturan skickas via mail. Har du mer specifika fakturafrågor ber vi dig vänligen att kontakta Klarnas kundtjänst på telefonnummer 08-120 120 10.

Har ni ett showroom?

Ja vi har ett showroom på Markvardsgatan 9 i centrala Stockholm. Vi har öppet vardagar 10:00 – 18:00 med lunchstängt mellan klockan 12:00 och 13:00. Till vårt showroom tar du dig enklast med gröna linjen till Rådmansgatan, uppgång Stadsbiblioteket. I vårt showroom så har vi ett urval av våra populäraste sängar, och soffor. Här hittar du också mattprover på alla mattor vi har i vårt sortiment. Är du intresserad av Tempur så har vi sängar, madrasser och kuddar på plats.

Levererar ni utomlands?

För tillfället så levererar vi endast i Sverige.

Leverans och frakt

Alltid fri frakt på allt - Sleepo

Fri frakt

Sleepo erbjuder alltid fri frakt och fri retur på alla produkter i hela Sverige

Leveranstid

Se respektive produkt för aktuell leveranstid.

Leveranssätt

Tillgängliga leveransalternativ finns specificerat på respektive produkt.

Mindre produkter som heminredning, sängkläder, kuddar, täcken, spjälsängar m.m, levereras med hjälp av Postnord till ditt närmaste Postombud. Du kommer bli aviserad via sms. 

Hitta ditt närmaste ombud här.

Sängar och andra större produkter levereras normalt med Bring Express & DHL.

Så här går det till:

  1. Du lägger din beställning på Sleepo.se. Du får direkt en orderbekräftelse på mail med info om leveranstid och i mailet en länk för att spåra din leverans.
  2.  

  3. Beställningen anländer vår speditör. Du blir då kontaktad per telefon eller sms för att komma överens om leveransdag och tidsfönster. Leveranser sker normalt vardagar 09-21 och du kommer bli föreslagen ett tidsspann om 3-5 timmar.
  4.  

  5. Chauffören kontaktar dig 30 min innan leverans för att säkerställa att du är hemma.
  6. Beställningen levereras till din port/tomtgräns. Om du valt till inbärning kommer chauffören bära in beställningen åt dig. Om du har valt till bortforsling kommer chauffören plocka med sig din gamla möbel tillbaka.

Läs mer under rubriken "Inbärning och Bortforsling".

Hemleverans

Det som ingår i vårt kostnadsfria fraktalternativ är att din beställning kommer levereras till din port/tomtgräns. Vi samarbetar med Bring Express och DHL för hemleveranser. 
Viktigt att notera är att vi, förutom till Gotland, inte kan leverera till adresser som kräver båttransport inom Sverige. Leveranssättet inbärning kan erbjudas till kunder i hela landet, med undantag för orter som kräver båttransport (på Gotland erbjuder vi inbärning).

Notera att det är din skyldighet som kund att bereda fri väg för chaufförerna fram till din tomtgräns/port. Lastbilen ska kunna köras hela vägen fram till tomtgräns/port för att chaufförerna ska ha möjlighet att hjälpa till med eventuell inbärning. Vid hemleveranser ansvarar kunden för att finnas tillgänglig på angiven adress för mottagande av gods vid tidpunkten som överenskommits med speditören. Om kunden uteblir vid denna adress och tidpunkt äger Sleepo AB rätten att ta ut en avgift på 500 kronor för varje ny utkörning av godset. 

Inbärning och Bortforsling

Tjänsterna Inbärning och Bortforsling väljs enkelt till i kassan i samband med din beställning. Inbärning kostar 395 kr och bortforsling kostar 495 kr. Väljer du båda tjänsterna kostar de tillsammans 890 kr.

Se respektive produktbeskrivning för möjligheten att välja till Inbärning och Bortforsling.

Inbärning innebär att speditören bär in din beställning in i ditt hem på den plats du önskar. Viktigt att du som kund skyddar dina golv och bereder fri väg intill anvisat rum. Observera även att de anställda på våra transportfirmor av lagskäl och försäkringsskäl inte har möjlighet att ta av sig sina skor när de bär in produkter. Täck därför gärna över ditt golv om du har ömtåliga eller fläckkänsliga golv.

Bortforsling innebär att transportfirman i samband med leveransen av din beställning tar med sig en likvärdig produkt som lämnas för miljöåtervinning. Vid bortforsling av en säng ska denna säng vara nedmonterad, d.v.s. eventuell sängram, huvudgavel och sängben ska vara borttagna från sängen och kunna hanteras som separata kollin.

Observera att du som kund behöver vara behjälplig vid inbärningen på vissa orter samt vid köp av vissa större produkter. På följande postnummer erbjuds endast en chaufför i bilen och du som kund behöver vara behjälplig med uppbärningen: 37011-37017, 37023, 37933-37045, 61100-61895 (alla dagar utom onsdag), 62023-62470, 66010-66011, 66040, 66060-66298, 66600-66693, 66800-66895, 67010-68065, 68090-68096, 68201-68698, 82010-84299, 86013, 86040-86041, 87010-89693, 90788, 91020-96280, 97453-97455, 97595-97597, 97632-97633, 97752, 97754-98492.

Leveransvillkor

Vid eventuell leveransförsening så har du som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad. Vi kontaktar även alltid dig som kund vid eventuella förseningar.

Viktigt: Kontrollera alltid dina varor vid leverans, innan du kvitterar ut dem, så att de är hela och ej några synliga skador på emballaget. Vid eventuella skador/defekter så meddela genast detta till fraktbolaget samt direkt till oss på info@sleepo.se.

Leveransgaranti

Vi garanterar att angivna leveranstider hålls. Vid eventuell försening kompenserar Sleepo med maximalt 1000 kr av värdet på den eller de varor som är försenade. Kompensationen beräknas enligt följande: 7 - 11 arbetsdagar försenad: 2, 5 % av produktens värde 12 - 17 arbetsdagar försenad: 5 % av produktens värde 18 eller fler arbetsdagar försenad: 7,5 % av produktens värde

Orderbekräftelse

Sleepo skickar alltid en orderbekräftelse per e-post till dig som kund där du kan finna ditt ordernummer samt övrig information.

Allmänna villkor

Här kan du läsa fullständiga Allmänna villkor

Fri retur

Hos Sleepo har du fri retur vilket innebär att du alltid kan returnera dina produkter inom 14 dagar efter uthämtad leverans. För att kunna returnera en produkt så måste den vara i oförändrat skick. Detta innebär att om du väljer att ta upp produkten ur originalförpackningen så är du ansvarig för att skydda varan ordentligt mot smuts, hår eller dylikt. Varan ska även kunna packas tillbaka i originalförpackningen. Sleepo bjuder på en (1) fri retur per order, vilket innebär att om du som kund inte varit tillgänlig vid upphämtningen hemma (gäller sängar och större möbler) så bekostar du själv returen vid nästa tillfälle. Om du skulle vilja använda dig utav en annan transportfirma för retur än den Sleepo använder, bekostar du detta själv.

Observera att vi inte erbjuder öppet köp för företag och kommuner, dvs endast privatkonsumenter. Sängar och möbler får returneras förutsatt att produkten inte varit monterad eller använd, om man är osäker på produkten så ska man hantera den varsamt så att den går att returnera i nyskick - alltså oanvänd.

Du ansvarar själv för att varan är tillräckligt väl emballerad för att kunna returneras utan att bli skadad eller smutsig under transporten. Om produkten ej är i originalskick debiteras du för värdeminskningen, detta gäller även om det finns ett originalemballage som hör till produkten. Efter granskning av returen tar Sleepo ett beslut gällande värdeminskningen. Du ansvarar även själv för att produkten du returnerar ska nå oss, om varan skulle försvinna i transporten genomför du själv en reklamation till berörd transportfirma. Transportfirman ersätter dig sedan enligt deras villkor.

Tempurprodukter ska ligga i sin originalkartong för godkänd retur. Tempurprodukter ska vara helt oanvända vid retur då just Tempur tillhör produktgruppen "hygienprodukt" på grund av sitt tryckavlastande material. Vi garanterar att alla Tempur-produkter är nya vid leverans och ej använts av någon annan kund sedan innan.

Önskar du returnera en möbel eller en annan vara som du fått via hemleverans så kontaktar du oss på info@sleepo.se och anger ditt ordernummer. När vi har hanterat din retur så återbetalas du via det betalsätt du valt.

Vid köp av en vara som är specialtillverkad/beställd eller på annat sätt anpassad för dig så gäller inte ångerrätten. Det gäller speciellt varumärket Inbed Sweden och Mille Notti vars produkter som tillverkas i ett specifikt tyg och färg just för dig.

Vi erbjuder ingen ångerrätt på Tempurkuddar som är köpta i vårt butik på Markvarsgatan 9.

Garanti

Sleepo säljer sängar med 15 års garanti på ram och fjäderbrott samt 5 års garanti på motorer och ställbara sängar. Sleepo erbjuder alltid 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige.

Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns på produkten vid leverans. Dessa fabrikationsfel ska konstateras av Sleepo samt ansvarig leverantör.

Öppettider

Kundtjänst:
kl. 09 - 16
Lunchstängt: kl 12 - 13

Showroom:
kl. 10 - 18
Lunchstängt: kl 12 - 13

Kontakta oss

Ring till oss
08-20 87 70

Maila till oss
info@sleepo.se

Besök vårt showroom
Markvardsgatan 9, Stockholm

 

Kontakta oss

  • * = obligatoriska fält

Alltid på Sleepo

Fri frakt

Sleepo erbjuder alltid fri frakt & fri retur på alla produkter i hela Sverige.

Fri retur

Hos Sleepo har du fri retur vilket innebär att du alltid kan byta eller returnera dina produkter inom 14 dagar efter uthämtad leverans.

Öppet köp

Du har alltid öppet köp i 14 dagar från och med att du mottagit din leverans


Spara

Spara

Spara

Spara

Spara

Spara

Spara