• Fri frakt på allt i hela Sverige
  • Öppet köp i 14 dagar

Kundservice

Sleepo kundservice

Vår kundservice finns alltid tillgänglig om du vill ha information om våra produkter, befintlig order, leverans eller våra allmänna villkor. Våra medarbetare har bred erfarenhet och hjälper dig gärna med ditt köp.

Mail besvaras inom max 24h på vardagar, men oftast går det betydligt snabbare än så. Vi har även korta svarstider över telefon och chatt under våra öppettider.

Nedan hittar du svar på de 10 vanligaste frågorna

När levereras min beställning?

I din orderbekräftelse hittar du din leveranstid. Av miljöskäl och god service försöker vi alltid att samleverera din order. Det är då varan med längst leveranstid som avgör tiden. Vissa avvikelser kan dock förekomma och i vissa fall kan varor levereras vid olika tillfällen om de levereras från olika lager. Kontakta gärna oss för mer information om specifikt din order.

Hur fungerar det med öppet köp?

Om du inte är nöjd med ditt köp har du 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit din beställning. För att utöva din ångerrätt ska du inom 14 dagar returnera din beställning till oss via den retursedel som medföljer i ditt paket, alternativt kontakta oss på kundservice för att erhålla en returfraktsedel.

Om du inte vill använda ovan alternativ kan du använda den standardblankett för utövande av ångerrätt som Konsumentverket tagit fram (se www.konsumentverket.se)

Varorna måste vara i ursprungligt skick och packade i originalförpackning då de returneras till oss. Notera att originalförpackningen ej bör användas som ytterkartong i och med att produkten kan skadas och du kan få ett värdeminskningsavdrag. Mer information om öppet köp hittar du i våra köpvillkor.

Hur returnerar jag min vara?

På Sleepo erbjuder vi smidiga returer enligt följande:

Har du hämtat ut ditt paket på ett postombud så ligger det en returetikett i paketet. När din retur har kommit till oss återbetalar vi motsvarande belopp / justerar din faktura. Returfraktkostnaden på 49 kr justeras vid återbetalning.

Har du fått hemleverans av din vara så kontaktar du kundservice för att boka in en returupphämtning i ditt hem. När din retur har kommit till oss återbetalar vi motsvarande belopp / justerar din faktura. Returfraktkostnaden på 199 kr justeras vid återbetalning.

Hur gör jag en reklamation?

För att smidigt och snabbt kunna hjälpa dig med att reklamera om du fått en trasig eller defekt vara önskar vi följande underlag av dig mailat till oss på [email protected].

Produktreklamation:

  • Ditt ordernummer (du finner detta i din orderbekräftelse)
  • En tydlig beskrivning av problemet
  • Bilder som visar defekten/defekterna

Transportreklamation:

  • Ditt ordernummer (du finner detta i din orderbekräftelse)
  • En tydlig beskrivning av problemet
  • Bilder på hela varan samt felaktigheten
  • Bilder på emballaget oavsett om helt eller med skador

Se mer info kring reklamationer beskrivet i våra köpvillkor, se här.

Kan jag avbryta min order?

Ångra beställning som ej hanterats
Om du vill utnyttja din ångerrätt och hantering av din order som ej påbörjats kan du häva ditt köp. Om din order dellevereras och du vill utnyttja ångerrätten på den del av din order som ännu inte hanterats av vår lagerpersonal kan du också häva den delen av ditt köp. Du kan också ta bort produkter från din order efter den lagts, förutsatt att hantering av dessa inte påbörjats. För att häva din order eller ta bort produkter från den, vänligen kontakta vår kundservice.

Ångra beställning efter leverans
Om du vill utnyttja din ångerrätt på en order efter lagerhantering har påbörjats, så måste du ta emot ordern för att sedan returnera den till oss på vanligt vis. Om du inte hämtar ut ordern kommer den behandlas som en icke uthämtad order enligt våra köpvillkor, se här..

Giltighet
Avbeställning är ej giltig förrän du fått en bekräftelse från oss via e-post eller telefon.

Kan jag senarelägga min order?

Önskar du senarelägga en order vänligen kontakta kundservice på [email protected] eller ring 08-20 87 70 innan du lägger din order så hjälper vi dig vidare.

Varför har jag inte fått någon orderbekräftelse?

Efter beställning är lagd tar det endast några minuter innan du har din orderbekräftelse på din angivna mailadress. Skulle du inte fått någon ber vi dig att kontrollera om den dessvärre hamnat i din skräppost.

Om du inte fått någon ber vi dig vänligen att kontakta oss på [email protected] eller 08-20 87 70 så hjälper vi till och skickar ut en ny.

Har ni ett showroom?

Ja vi har ett showroom på Markvardsgatan 9 i centrala Stockholm. Vi har öppet vardagar 10:00 – 18:00 med lunchstängt mellan klockan 12:00 och 13:00. Till vårt showroom tar du dig enklast med gröna linjen till Rådmansgatan, uppgång Stadsbiblioteket. I vårt showroom så har vi ett urval av våra populäraste sängar, och soffor. Här hittar du också mattprover på alla mattor vi har i vårt sortiment. Är du intresserad av Tempur så har vi sängar, madrasser och kuddar på plats.

Levererar ni utomlands?

För närvarande levererar vi endast till svenska adresser.

Hur lägger jag en företagsorder?

Enklast lägger du en beställning som vanligt och använder ett företagskort. Önskas det en faktura kontaktar du vår kundservice på [email protected] så hjälper vi dig vidare.

Jag önskar hjälp med inredning och stylingtips?

Vi är ett team med stor erfarenhet av inredning och styling och hjälper gärna till. Vänligen kontakta vår kundservice på [email protected] med dina frågor och funderingar så kan vi sätta ihop ett förslag som vi skickar till dig.

Öppettider

Kundservice:
kl. 10 - 18
Lunchstängt: kl 12 - 13

Showroom:
kl. 10 - 18
Lunchstängt: kl 12 - 13

Kontakta oss

Ring till oss
08-20 87 70

Maila till oss
[email protected]

Besök vårt showroom
Markvardsgatan 9, Stockholm

 

Alltid på Sleepo

Fri frakt på allt i hela Sverige

Sleepo erbjuder fri frakt på alla produkter i hela Sverige.

Öppet köp i 14 dagar

Du har alltid öppet köp i 14 dagar från och med att du mottagit din leverans.