• Fri frakt
  • Fri retur
  • Öppet köp
            till 15 jan!

Kundtjänst

Vår kundtjänst finns alltid tillgänglig om du vill ha information om våra produkter, befintlig order, leverans eller våra allmänna villkor. Våra medarbetare har bred erfarenhet och hjälper dig gärna med ditt köp. 



 

Mail besvaras inom max 24h på vardagar, men oftast går det betydligt snabbare än så. Vi har även korta svarstider över telefon och chatt under våra öppettider.

Våra öppettider på kundtjänst är helgfria vardagar mellan kl. 09 - 17, med lunchstängt mellan kl 12 - 13.
Våra öppettider i showroom är helgfria vardagar mellan kl. 10 - 18 med lunchstängt mellan kl 12 - 13.

Kontakta oss

  • * = obligatoriska fält

 


Så här handlar du
  1. När du har sett ut en produkt du vill köpa klickar du på köp för att lägga produkten i kundvagnen. På samma sätt lägger du till ytterligare produkter i din kundvagn.
  2. Efter att du har lagt alla produkter du önskar köpa i kundvagnen går du till kassan, vars länk du hittar upp till höger på den aktuella sidan.
  3. Kontrollera att alla de produkter du önskar köpa finns med i din kundvagn. Vill du ändra antal eller ta bort någon produkt kan du göra det i kassan. Vill du lägga till en produkt i din kundvagn letar du upp den som vanligt och klickar på köp för att uppdatera kundvagnen, och klickar dig sedan vidare till kassan igen.
  4. Välj det betalningssätt du önskar använda.
  5. Fyll i dina adress- och personuppgifter. Här kan du enkelt låta hämta dina adressuppgifter från folkbokföringen, när du har fyllt i ditt personnummer, som då automatiskt förs in i formuläret. Är du folkbokförd utanför Sverige kan du i nuläget inte registrera dig för köp hos Sleepo. Du fyller även i den e-postadress och det telefonnummer (helst mobilnummer) du enklast nås på.
  6. När du bekräftar din order hanteras din betalning enligt villkoren för det betalningssätt du valt. Skulle betalningen av någon anledning inte godkännas skickas du tillbaka till kassan för att kunna välja ett annat betalningssätt. Går betalningen igenom som den ska skickas du till en sida som bekräftar att din order är mottagen.
  7. Du kommer att få en orderbekräftelse via e-post som bekräftar att vi har mottagit din order.
  8. Vi kommer att hålla dig uppdaterad från dess att produkten/produkterna lämnar lagret till dess att varan levereras hem till dig. Beroende på vilken typ av vara du beställt så använder vi och våra partners sig av olika aviseringssätt. Dessa är sms/brev-avi för mindre produkter som levererars via postombud. Större produkter såsom sängar, bäddmadrasser och sänggavlar aviseras via e-post/sms/telefon.

 

 


Reklamation

Sleepo strävar alltid efter att dina produkter skall vara felfria vid leverans. Men skulle du få defekta eller fel produkter levererade så följer vi konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom tre vardagar efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag. Vänligen kontakta info@sleepo.se med ordernummer vid alla reklamationsärenden.  
 
Vid eventuell reklamation skall du som kund använda medskickad gratis retursedel, dock har du som kund rätt att bli ersatt för eventuella returkostnader involverade i en godkänd reklamation (inom rimligt belopp)

Vid reklamationsärenden ber vi dig alltid att fotografera skadan och produkten och maila till info@sleepo.se.


Garanti

Alla sängar från Sleepo har 10 - 25 års garanti mot ram- och fjäderbrott, beroende på varumärke. För ställbara sängar och motorer, se information för respektive produkt. Sleepo erbjuder alltid 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige.

Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Dessa fabrikationsfel ska konstateras av Sleepo samt ansvarig leverantör, varpå du som kund får en fri reparation, alternativt en ny produkt, samt ersätts för eventuella fraktkostnader. Gäller det t.ex. handhavandefel måste vi via våra leverantörer debitera dig kostnaden. Det gäller även i de fall som vi inte kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.

Din orderbekräftelse gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.

Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Företag får vid köp endast den garantirätt som ges från leverantören, där garantitiden kan variera mellan olika leverantörer. Företag har heller inte någon reklamationsrätt utöver sin garantirätt från leverantören. Om du vill få mer information om vilka regler som gäller för företag kan du kontakta vår kundtjänst via info@sleepo.se.


Betalningssätt




Sleepo använder sig av KLARNA och DIBS för fakturabetalning, delbetalning, kort betalning och direktbetalning. 

1. Fakturabetalning: Handla nu - betala efter leverans!

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans - och hemförsäljningslagen
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

 

Sleepo tar inte ut någon aviavgift från kund. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift på 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26%. I kassan väljer du betalningsalternativet faktura. När du bekräftar din order och fakturaansökan gör Klarna en mikroupplysning för att vi ska veta att du är du. Dina personuppgifter behandlas då i enlighet med personuppgiftslagen, och kan komma att användas för marknadsföring av spännande erbjudanden och tjänster. Du får genast besked om din ansökan har beviljats eller inte. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du välja ett annat betalningssätt i kassan.

Fakturan kommer skickas till dig per mail i samband med att du tar emot din leverans.

2. Delbetalning – dela upp din betalning på 3-24 månader!

Sleepo erbjuder tillsammans med Klarna delbetalningsmöjligheter på 3, 6, 12 eller 24 månader. En delbetalning på 3, 6 eller 12 månader betalas med 0 % ränta, medan du betalar en ränta på 9,95 % om du delar upp betalningen på 24 månader. Det tillkommer för varje delbetalningsupplägg även en uppläggningsavgift på 95–295 kr samt en aviseringsavgift på 29 kr per månad under delbetalningstiden.

I kassan väljer du betalningsalternativet delbetalning och hur många månader du vill dela upp betalningen på. När du bekräftar din order och delbetalningsansökan gör Klarna en mikroupplysning för att vi ska veta att du är du. Du får genast besked om din ansökan har beviljats eller inte. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du välja ett annat betalningssätt i kassan. Nedan ser du de villkor som gäller för delbetalning.

Delbetalning Årsränta Uppläggningsavgift Aviseringsavgift
3 mån 0 95 kr 29 kr
6 mån 0 192 kr 29 kr
12 mån 0 295 kr 29 kr
24 mån 9,95% 295 kr 29 kr
36 mån 9,95% 295 kr 29 kr

I samband med att du mottager din leverans kommer du få en fakturaspecifikation skickad till dig per mail. De faktiska fakturorna kommer sedan skickas till dig per post till din folkbokföringsadress. Dessa kommer skickas ut runt den 16:e i varje månad.

Läs gärna Klarnas fullständiga kontovillkor. Klarna hanterar personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning.

Personuppgiftspolicy

Sleepo ansvarar för att de personuppgifter som lämnas i samband med köp hanteras i enlighet med Personuppgiftslagen. Genom godkännande av de allmänna villkoren samtycker du till att dina uppgifter sparas, för att kunna behandla din order och genomföra köpet, underlätta vid kommande köp, möjliggöra uppdatering av din orderstatus samt för utskick av erbjudanden från Sleepo, eller Sleepos samarbetspartners, genom sms, e-mail eller annan direktreklam.

Genom att du godkänner våra villkor samtycker du även till att Sleepo lämnar ut dina uppgifter till våra samarbetspartners för andra ändamål än marknadsföring, såsom Klarna AB för fakturering. Som kund kan du ta del av sparade uppgifter, ändra dem eller be om radering. Du kan också när som helst ta tillbaka ditt samtycke till att få erbjudanden.

 

Åldersgräns

Man måste vara över 18 år för att få handla på Sleepo utan förälders medgivande.

 

FAQ

För att läsa och söka bland våra vanligaste ställda frågor gå till vår FAQ sektion.

 

Prisgaranti

Vi på Sleepo vill att du alltid ska känna dig trygg med att vi erbjuder dig som kund marknadens bästa priser. Därför erbjuder vi dig följande garanti.

Om du köpt en vara hos oss och därefter, inom sju (7) dagar från den dag du köpte varan hos oss, hittar samma vara till ett billigare pris i antingen någon svensk fysisk butik, eller i någon svensk internetbutik (dvs ”.se”) som handlar i SEK, betalar vi tillbaka mellanskillnaden mellan vårt pris och det lägre priset till dig.

För att du skall ha rätt till återbetalning av mellanskillnaden måste du, inom tiden ovan, visa för oss att vara av samma märke, modell och storlek kan köpas billigare av dig som kund enligt ovan, än hos oss. Detta påvisar du genom att skicka oss en annons, länk, eller annat som entydigt visar detta (skärdumpar godtas inte).

I den händelse frakt-, tull- eller andra avgifter tillkommer på konkurrenters priser, skall alla sådana avgifter inkluderas vid jämförelse.

 

Trygg E-handel

Sleepo är certifierade av Trygg E-handel. Läs mer om Trygg E-handel samt om vår certifiering.

 

Kampanjer

Alla våra kampanjer gäller alltid så långt lagret räcker.

 

Tvister och lagar

På dessa allmänna villkor ska svensk rätt tillämpas. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Tvister med anledning av dessa allmänna villkor mellan Sleepo och en Kund som inte är konsument skall prövas vid Stockholms tingsrätt som första och enda instans.

Vid frågor eller funderingar om Sleepos allmänna villkor kontaktas kundtjänst via telefon: 08-20 87 70 eller via e-post: info@sleepo.se

Allmänna Villkor

Läs gärna Sleepo Allmänna villkor. Sleepo hanterar personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning.

 

Sleepo AB

Postadress:
Markvardsgatan 9
113 53 Stockholm

Kontorsadress:
Markvardsgatan 9
113 53 Stockholm

Telefon: 08-20 87 70
E-post: info@sleepo.se
Webb: www.sleepo.se

Org.nr: 556857-0146

Spara

Spara

Spara

Spara

Spara

Spara

Spara