• Fri frakt
  • Fri retur
  • Öppet köp
            till 15 jan!

 

Allmänna Villkor

Följande allmänna villkor gäller för försäljning av sängar och tillbehör och annan lös egendom (nedan kallade Produkterna) av Sleepo AB, 556857-0146, (nedan kallat Sleepo), om inte annat särskilt överenskommits skriftligt mellan respektive kund (nedan kallad Kunden) och Sleepo. Vid försäljning till konsument tillämpar Sleepo de tvingande regler som följer av tillämplig lagstiftning. 

Beställning

Beställning av Produkterna sker via www.sleepo.se, 08-20 87 70 eller info@sleepo.se. Vid beställning träffas avtal om köp först när Sleepo bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse via e-post. Sleepo ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande. All bildinformation ska ses som illustrationer, och kan ej garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet. Sleepo reserverar sig för eventuella fel i produktinformationen och förbehålls rätten att ändra produktinformation och priser utan föregående avisering.

Vid eventuella felaktigheter i angivande av lagerstatus, förbehålls Sleepo rätten att korrigera detta i efterhand. Detta innebär bland annat att om en produkt i Sleepo sortiment har utgått eller av annan anledning inte finns att tillgå med iakttagande av rimliga ansträngningar, är Sleepo ej skyldig att tillhandahålla sådan produkt oaktat att Kunden beställt densamma enligt ovan.

Om du har beställt en säng och en tillhörande produkt med längre leveranstid än sängen så levereras hela din order vid samma tillfälle. Exempel är att du har beställt en säng med tillhörande gavel eller sänglådor, där tillbehören har längre leveranstid än själva sängen. Delleverans sker inte automatiskt, men vi hjälper gärna till att dellevera din order efter kontakt med kundtjänsten.

 

Leveransvillkor och Frakt

Sleepo erbjuder alltid fri frakt och fria returer på alla sina produkter till sina kunder i Sverige. Sleepo erbjuder Inbärning och Bortforsling som tillval på säng och möbelbeställningar.
Mindre produkter så som sängkläder, kuddar, täcken, spjälsängar m.m, levereras via postombud normalt inom 1- 3 arbetsdagar inom Sverige. Vi samarbetar med Posten för denna typ av leverans. Sleepo försöker alltid se till att du ska få dina produkter så fort som möjligt
Större produkter såsom sängar, bäddmadrasser och sänggavlar levereras med olika leveranstider beroende på varumäre. Leveranstiden varierar mellan 5 dagar upp till 4 veckor. Denna information finns tydligt specificerad på varje produkt. Viktigt att notera att vi, förutom till Gotland, inte kan leverera till adresser som kräver båttransport inom Sverige. Leveranssättet inbärning kan erbjudas till kunder i hela landet, med undantag för orter som kräver båttransport (på Gotland erbjuder vi inbärning).  

Observera att du som kund behöver vara behjälplig på vissa postnummer (inte endas postnumrerna nedan) vid inbärningen på vissa orter samt vid köp av vissa större produkter.

På följande postnummer erbjuds endast en chaufför i bilen och du som kund behöver vara behjälplig med uppbärningen: 37011-37017, 37023, 37933-37045, 61100-61895 (alla dagar utom onsdag), 62023-62470, 66010-66011, 66040, 66060-66298, 66600-66693, 66800-66895, 67010-68065, 68090-68096, 68201-68698, 82010-84299, 86013, 86040-86041, 87010-89693, 90788, 91020-96280, 97453-97455, 97595-97597, 97632-97633, 97752, 97754-98492.

Vid utebliven hemleverans som orsakats av kunden har Sleepo rätt att debitera beställaren 495 kr. Utebliven hemleverans innebär att du ångrar ditt köp i ett skede där din beställning redan lämnat vårt lager och är på väg/redan finns på en terminal i din stad. Sleepo har även rätt att ta ut denna kostnad ifall kunden ej tar emot försändelsen trots upprepade försök till kontakt eller efter överenskommen leveranstid med transportbolaget.  Tänk på att du som kund alltid har öppet köp i 14 dagar från och med att du mottagit din leverans. För att kunna utnyttja kostnadsfri retur måste varan finnas i ditt hem och returen bokas tillsammans med kundtjänsten.

Vid eventuell leveransförsening så har du som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad. Vi kontaktar även alltid dig som kund vid eventuella förseningar.

Sleepo samarbetar med erfarna speditörer som Bring Express, DHL & Posten. 

Transportskador: Du som kund är ansvarig för att kontrollera dina varor vid leverans, innan du kvitterar ut dem, så att de är hela och ej några synliga skador på emballaget.

Vid eventuella skador/defekter så meddela genast detta till chauffören samt direkt till oss på info@sleepo.se med bilder på emballage och produkt. Produkten byts ut efter kontakt med Sleepo.se och under förutsättning att du följt kraven på notering hos chaufför samt skickat in bilder till kundtjänsten. Leveransen får ej nekas vid transportskada om inte bilder tagits på produkten först, vid nekad leverans debiteras du 495 kr.

Vid transportskador byter vi ut delar av produkten eller hela produkten beroende på vilket som är enklast för dig och för oss. Den skadade produkten kan ej hämtas tillbaks utav vår transportfirma utan den behåller eller slänger du.

Leveransinformation

Sängar och andra större produkter levereras normalt sätt med Bring Express/DHL i hela Sverige. När produkten/produkterna har anlänt till Bring Express/DHL aviseras du per telefon om leveransdag samt tidsfönster. DHL sms-aviserar med kund. Leveransen sker på vardagar, normalt mellan kl. 09.00 och 21.00. Observera att vi inte kan garantera leverans under kvällstid. Det är upp till speditören att föreslå tid för leverans och att tidsförslaget kommer att bestå av ett intervall om 3 timmar (exempelvis kl. 08.00–11.00). Det är viktigt att du som kund håller dig hemma under hela det tidsintervall som du fått avsatt för leverans.

Viktigt att du som kund skyddar dina golv och bereder fri väg intil anvisat rum. Observera även att de anställda på vår transportfirma av lagskäl och försäkringsskäl inte har möjlighet att ta av sig sina skor när de bär in produkter. Täck därför gärna över ditt golv om du har ömtåliga eller fläckkänsliga golv.

Tjänsten bortforsling innebär att transportfirman i samband med leveransen av din beställning tar med sig en likvärdig produkt som lämnas för miljöåtervinning. Vid bortforsling av en säng ska denna säng vara nedmonterad, d.v.s. eventuell sängram, huvudgavel och sängben ska vara borttagna från sängen och kunna hanteras som separata kollin.

Mindre produkter, som till exempel: sängkläder, kuddar, täcken, spjälsängar m.m, levereras med hjälp av Posten/Schenker till ditt närmaste Postombud. När paketet anlänt till ombudet skickas ett SMS ut om att ditt paket finns klart för upphämtning. Har du inte angivit ett mobilnummer får du istället en brev avi som inkluderar referensnummer samt anvisning om var paketet finns att hämta.

Hämtas paketet ej ut från ombud äger Sleepo rätten att debitera kunden med 249 kr för varje ej uthämtad order.

Nekar du eller avbryter du din order efter att beställningen lämnat vårt lager så äger Sleepo rätten att debitera kunden 490 kr.

Adressändring som inkommer efter att beställningen lämnat lagret beläggs med en administrationsavgift på 150 kr.

 

Tänk på att du som kund alltid skall kunna visa legitimation vid utlämning/leveransen av produkterna.

Bring och Posten     DHL

Leveransgaranti

Vi garanterar att angivna leveranstider hålls. Vid eventuell försening kompenserar Sleepo med maximalt 1000 kr av värdet på den eller de varor som är försenade. Kompensationen beräknas enligt följande:

7 - 11 arbetsdagar försenad: 2, 5 % av produktens värde

12 - 17 arbetsdagar försenad: 5 % av produktens värde

18 eller fler arbetsdagar försenad: 7,5 % av produktens värde

Orderbekräftelse

Sleepo skickar alltid en orderbekräftelse per e-post till dig som kund där du kan finna ditt ordernummer samt övrig information.

 

Returer/byten/ångerrätt

Just nu har vi förlängt öppet köp till 15 jan 2017!

Hos Sleepo har du fri retur vilket innebär att du alltid kan byta eller returnera dina produkter inom 14 dagar efter uthämtad leverans med full återbetalning enligt Distansavtalslagen. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. För att kunna byta eller returnera en produkt så måste den vara i väsentligen oförändrat skick. Detta innebär att om du väljer att ta upp produkten ur originalförpackningen så är du ansvarig för att skydda varan ordentligt mot smuts, hår eller dylikt. Varan ska även kunna packas tillbaka i originalförpackningen eller likvärdig förpackning vid en eventuell retur eller ett byte. Sleepo bjuder på en en (1) fri retur vilket innebär att om du som kund inte varit tillgänlig vid upphämtningen hemma (gäller sängar och större möbler) så bekostar du själv returen vid nästa tillfälle.

Sängar och möbler får returneras förutsatt att produkten inte varit monterad, om man är osäker på produkten så ska man hantera den varsamt så att den går att returnera i nyskick - alltså oanvänd och spara emballaget.

Du ansvarar själv för att varan är tillräckligt väl emballerad för att kunna returneras utan att bli skadad eller smutsig under transporten. Om produkten ej är i originalskick debiteras du för värdeminskningen, detta gäller även om det finns ett originalemballage som hör till produkten. Efter granskning av returen tar Sleepo ett beslut gällande värdeminskningen. Tempurprodukter ska ligga i sin originalkartong för godkänd retur.
 
Om du vill returnera eller byta en vara vänligen kontakta oss på info@sleepo.se och ange ditt ordernummer och om du vill byta eller returnera varan, så hjälper vi dig med ditt ärende. När vi har mottagit och godkänt returvaran så kommer vi efter dina önskemål antingen leverera en ny vara eller ge dig full återbetalning. Återbetalning eller byte sker sedan inom 30 dagar (bytet varierar beroende på vilken typ av produkt) som bekräftas via mail eller telefon när betalningen eller bytet är genomfört.

Sleepo erbjuder byte av fasthet på den säng du har beställt inom 14 dagar efter mottagen leverans till självkostnadspris. Observera att alla sängar inte går att byta fasthet på.

Eventuella skadade produkter ska rapporteras så snart skadan upptäcks. Sleepo kan ha svårt att ta tillbaka skadade produkter där försök till lagning har skett, då detta kan göra det svårt för oss att se den ursprungliga skadan. Tänk därför på att inte laga eventuella skadade varor utan att ta kontakt med oss först.

Garantierna på våra produkter varierar, läs mer under Garanti. Sleepo erbjuder alltid tre års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Vår returpolicy baseras på det leveranssätt som din vara levererades med. Har du till exempel beställt en säng med leveranssätt till port/tomt så innebär en retur från port/tomt.

Vår returpolicy baseras på det leveranssätt som din vara levererades med. Tex om du har beställt en säng med leveranssätt port/tomt så innebär en retur från port/tomt. Leveranssätt står på din orderbekräftelse.

Vid köp av en vara som är specialtillverkad/beställd eller på annat sätt anpassad för dig så gäller inte ångerrätten. Det gäller speciellt varumärket Inbed Sweden och Mille Notti vars produkter som tillverkas i ett specifikt tyg och färg just för dig.

 

Reklamation

Sleepo strävar alltid efter att dina produkter skall vara felfria vid leverans. Men skulle du få defekta eller fel produkter levererade så följer vi konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag. Vänligen kontakta info@sleepo.se med ordernummer vid alla reklamationsärenden.  

Vid eventuell reklamation skall du som kund använda medskickad gratis retursedel, dock har du som kund rätt att bli ersatt för eventuella returkostnader involverade i en godkänd reklamation (inom rimligt belopp)

Vid reklamationsärenden ber vi dig alltid att fotografera skadan och produkten och maila till info@sleepo.se.

Garanti

Sleepo säljer sängar med 15 års ram och fjäderbrott samt 5 års garanti på motorer och ställbara sängar. Sleepo erbjuder alltid 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige.

Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Dessa fabrikationsfel ska konstateras av Sleepo.se samt ansvarig leverantör, varpå du som kund får en fri reparation, alternativt en ny produkt, samt ersätts för eventuella fraktkostnader. Gäller det t.ex. handhavandefel måste vi via våra leverantörer debitera dig kostnaden. Det gäller även i de fall som vi inte kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.

Din orderbekräftelse gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.

Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Företag får vid köp endast den garantirätt som ges från leverantören, där garantitiden kan variera mellan olika leverantörer. Företag har heller inte någon reklamationsrätt eller ångerrätt utöver sin garantirätt från leverantören. Om du vill få mer information om vilka regler som gäller för företag kan du kontakta vår kundtjänst via info@sleepo.se.

Kampanjerbjudande på Sleepo

Alla våra kampanjer gäller alltid så långt lagret räcker.

Betalningssätt

Sleepo använder sig av KLARNA och DIBS för fakturabetalning, delbetalning, kort betalning och direktbetalning. 

1. Fakturabetalning: Handla nu - betala efter leverans!

När du betalar via KLARNA (www.klarna.se) faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter<
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans - och hemförsäljningslagen
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Sleepo tar inte ut någon aviavgift från kund. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift på 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26%. Vid köpet görs en mikroupplysning för att vi ska veta att du är du. Dina personuppgifter behandlas då i enlighet med personuppgiftslagen, och kan komma att användas för marknadsföring av spännande erbjudanden och tjänster.

2. Delbetalning – dela upp din betalning på 3-36 månader eller använd Klarna Konto

Sleepo erbjuder tillsammans med Klarna AB delbetalningsmöjligheter på på 3, 6,12, 24 eller 36 månader eller använd dig av Klarna Konto. Du får genast besked om din ansökan har beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Du kan handla från 50 kr upp till 50 000 kr med delbetalning. En delbetalning på 3, 6 eller 12 månader betalas med 0 % ränta, medan du betalar en ränta på 9,95 % om du delar upp betalningen på 24 eller 36 månader. Det tillkommer för varje delbetalningsupplägg även en uppläggningsavgift på 95–295 kr samt en aviseringsavgift på 29 kr per månad under delbetalningstiden.

I kassan väljer du betalningsalternativet delbetalning och hur många månader du vill dela upp betalningen på. När du bekräftar din order och delbetalningsansökan gör Klarna en sedvanlig kreditupplysning. Du får genast besked om din ansökan har beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du välja ett annat betalningssätt i kassan. Nedan ser du de villkor som gäller för delbetalning.

Delbetalning Årsränta Uppläggningsavgift Aviseringsavgift
3 mån 0 95 kr 29 kr
6 mån 0 192 kr 29 kr
12 mån 0 295 kr 29 kr
24 mån 9,95% 295 kr 29 kr
36 mån 9,95% 295 kr 29 kr

 

Läs gärna Klarnas fullständiga kontovillkor. Klarna hanterar personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning.

Personuppgiftspolicy

Sleepo ansvarar för att de personuppgifter som lämnas i samband med köp hanteras i enlighet med Personuppgiftslagen. Genom godkännande av de allmänna vilkoren samtycker du till att dina uppgifter sparas, för att kunna behandla din order och genomföra köpet, underlätta vid kommande köp, möjliggöra uppdatering av din orderstatus samt för utskick av erbjudanden från Sleepo.se, eller Sleepo.se samarbetspartners, genom sms, e-mail eller annan direktreklam. 

Genom att du godkänner våra villkor samtycker du även till att Sleepo lämnar ut dina uppgifter till våra samarbetspartners för andra ändamål än marknadsföring, såsom Klarna AB för fakturering.  Som kund kan du ta del av de sparade uppgifter, ändra dem eller be om radering. Du kan också när som helst ta tillbaka ditt samtycke till att få erbjudanden.

Åldersgräns

Man måste vara över 18 år för att få handla på Sleepo utan förälders medgivande. 

FAQ

För att läsa och söka bland våra vanligaste ställda frågor gå till vår FAQ sektion.

Prisgaranti

Vi på Sleepo vill att du alltid ska känna dig trygg med att vi erbjuder dig som kund marknadens bästa priser. Därför erbjuder vi dig följande garanti.

Om du köpt en vara hos oss och därefter, inom sju (7) dagar från den dag du köpte varan hos oss, hittar samma vara till ett billigare pris i antingen någon svensk fysisk butik, eller i någon svensk internetbutik (dvs ”.se”) som handlar i SEK, betalar vi tillbaka mellanskillnaden mellan vårt pris och det lägre priset till dig.

För att du skall ha rätt till återbetalning av mellanskillnaden måste du, inom tiden ovan, visa för oss att vara av samma märke, modell och storlek kan köpas billigare av dig som kund enligt ovan, än hos oss. Detta påvisar du genom att skicka oss en annons, länk, eller annat som entydigt visar detta (skärdumpar godtas inte).

I den händelse frakt-, tull- eller andra avgifter tillkommer på konkurrenters priser, skall alla sådana avgifter inkluderas vid jämförelse.

Tvister och lagval

På dessa allmänna villkor ska svensk rätt tillämpas. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Tvister med anledning av dessa allmänna villkor mellan Sleepo och en Kund som inte är konsument skall prövas vid Stockholms tingsrätt som första och enda instans.

Vid frågor eller funderingar om Sleepos allmänna villkor kontaktas kundtjänst via telefon: 08 - 20 87 70 eller via e-post: info@sleepo.se

Spara

Spara

Spara

Spara

Spara